Ordning och reda på bokningarna på arbetsplatsen


Det kan tyckas larvigt att peka på hur viktigt det är att hålla reda på sina möten och träffar ni har kommit överens om på arbetet. Att helt missa ett möte för att du har glömt att titta i kalendern är oförlåtligt. Sedan finns det ju tyvärr en sorts människor som alltid kommer försent och omöjligt kan passa tider.

Se till att dina medarbetare har en bra kalender

Organisera köpen av kalendrar till medarbetarna så att alla tillförsäkras den kalender de vill ha. Enklast är att beställa allt på nätet, köp det som ni behöver hos Kalenderkungen.

Synka din kalender med dina arbetskamraters

En viktig sak som lätt glöms bort med en kalender är att den måste synkas med dina närmaste medarbetares. Du behöver alltså se till att alla viktiga möten blir kända. Förhoppningsvis har din organisation ett fungerande intranät där ni kan samla information om viktiga möten.

Elektronisk kalender?

Många organisationer försöker arbeta med elektroniska kalendrar i sitt intranät. Vad som krävs av medarbetarna då är att de har en hög grad av datamognad. En nackdel är att personliga och privata möten och anteckningar då kan bli synliga för samtliga anställda. Därför kommer den privata papperskalendern aldrig att försvinna.